Спеціальність 231 «Соціальна робота»
У якості діагностичного інструментарію викладачами кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки ХНУ було розроблено анкети «Оцінка навчальної дисципліни», «Анкета першокурсника», «Якість практичної підготовки очима студентів». Розроблено та застосовано анкети, спрямовані на виявлення ступеню академічної доброчесності, де в якості респондентів виступили студенти та викладачі кафедри СРСП.
Термін проведення анкетування: 05.04.-28.05.2021 р.
Опитано 57 здобувачів та 14 викладачів
Нами вивчено результати анкетування здобувачів вищої освіти щодо інформативності лекційного матеріалу та його актуальності. Результати відображено у діаграмі (рис. 1).

Рис. 1 Рівень інформативності навчального матеріалу
Вище зазначені результати стали спонукою для оптимізації навчального процесу, зокрема, залучення фахівців соціальної сфери під час проведення лекційних та практичних занять зі студентами спеціальності «Соціальна робота».
Інша частина діагностичної роботи була спрямована на виявлення вміння викладача зацікавити студентів своєю дисципліною, висвітлення рівня професійної взаємодії та об’єктивності викладача при оцінюванні студентів.
Результати дослідницької роботи дали змогу виявити, що на питання «Вкажіть рівень професійної взаємодії викладачів кафедри з вами» 90% респондентів вказали на високий рівень взаємодії викладача зі студентами, 7% зазначили середній рівень взаємодії і лише 3% опитуваних наголосили на поганій взаємодії.

52 студента (92%) зазначили в анкетах, що викладачі об’єктивно оцінюють їхні знання, решта вказала на упередженість викладачів. Більшість студентів (95%) зазначили, що, на їх думку, викладачі кафедри вміють зацікавити навчальним матеріалом.
Аналіз результатів анкетування першокурсників продемонстрував достатньо високий рівень профорієнтаційної роботи, що здійснювалась професорсько-викладацьким складом кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки, адже більшість респондентів повідомила, що дізналась про спеціальність через повідомлення друзів та членів сім’ї. Першокурсники зазначили, що при виборі спеціальності володіли інформаційним масивом щодо напрямків роботи фахівців соціальної сфери.
Результати питання «З яких джерел ви дізнались про спеціальність «Соціальна робота»

Втішили результати відповідей щодо розуміння сутності поняття «академічна доброчесність», де 73% опитуваних зазначили про те, що розуміють і 27% вказали, що частково розуміють зміст цього поняття.
Опрацювання результатів анкетування викладачів кафедри СРСП дало змогу виявити наступне: 100% респондентів зазначили, що академічна недоброчесність з боку учасників освітнього процесу негативно впливатиме на престиж університету й кафедри. Варто вказати, що усі працівники кафедри знайомі з чинним Положенням про дотримання академічної доброчесності в Хмельницькому національному університеті.
72% працівників кафедри зауважили на необхідності проведення систематичної інформаційно-просвітницької роботи задля попередження виявів академічної недоброчесності, 25% опитуваних вказали на необхідність систематичної роботи комісії гуманітарно-педагогічного факультету щодо виявлення та попередження академічної недоброчесності, 3% респондентів виказали сумнів щодо ефективності зазначених методів. 100% викладачів виокремили фінансову складову як головний елемент мотиваційного поля, що сприятиме підвищенню рівня академічної доброчесності.
Опитувані зазначили, що усі кваліфікаційні роботи, наукові статті та тези здобувачів вищої освіти перевіряються на наявність академічного плагіату за допомогою програмно-технічних засобів. Усі викладачі вказали в анкетах, що відчувають відповідальність за випадки прояву академічного плагіату в наукових роботах студентів.