10 червня 2023 року відбулася підсумкова онлайн-конференція ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт «Особистість – суспільство – війна: суспільно-політичні, психологічні, соціокультурні аспекти», де були презентовані роботи переможців І етапу за напрямом «Соціальні та соціально-педагогічні студії».
Підсумкова онлайн-конференція була проведена під патронатом кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки, яка взяла на себе організаційні та методичні аспекти проведення заходу.
З вітальним словом до учасників звернулася Захаркевич Оксана Василівна, доктор технічних наук, професор, заступник проректора з наукової роботи ХНУ, яка зазначила, що Хмельницький національний університет з гордістю оголошує, що даний конкурс проводиться на базі закладу уже вдруге. Унікальність цього конкурсу постає в його фокусі на вивченні важливих аспектів особистості, суспільства та війни з мультидисциплінарної перспективи.
Голова журі та модератор заходу доктор педагогічних наук, професор Романовська Людмила Іванівна закцентувала, що участь у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт є важливою складовою академічного процесу, який сприяє розвитку талановитих та амбіційних молодих вчених. Вона надає можливість студентам продемонструвати свої досягнення та знайти визнання в академічному середовищі.
Також привітав учасників й завідувач кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки доктор педагогічних наук, професор Бриндіков Юрій Леонідович, який вказав, що наукова робота сприяє поглибленню знань студентів, стимулює їх до самостійних наукових досліджень та додатково розкриває їхній науковий потенціал.
Від оргкомітету виступила провідний фахівець відділу навчально-виховної роботи Тімофєєва Людмила Василівна, яка провела жеребкування серед учасників та розповіла про типові помилки при надсиланні і оформленні наукових робіт.
Свої роботи на підсумковій онлайн-конференції представили 11 переможців І етапу конкурсу – здобувачі освіти з Сумського державного університету, Херсонського державного аграрно-економічного університету, Вінницького державного педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського, Житомирського державного університету імені Івана Франка, Хмельницького національного університету, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, Ізмаїльського державного гуманітарного університету, Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Вінницького національного аграрного університету, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Запрошення на підсумкову онлайн-конференцію було надіслане не лише конкурсантам, але й керівникам наукових робіт, які також виступали членами журі. Це гарантувало високу професійність та об’єктивність при оцінюванні робіт учасників. До складу журі входили й запрошені науковці за напрямом студії з Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Хмельницького національного університету.
Під час захисту наукових робіт здобувачі освіти вражали своїми високими знаннями, дослідницькою практикою та аналітичним мисленням. Вони демонстрували своє бажання глибоко дослідити суспільно-політичні, соціально-психологічні, педагогічні та соціокультурні аспекти в контексті взаємодії особистості з суспільством під час війни в Україні.
Професійна атмосфера та дбайливе ставлення до деталей допомогли створити сприятливу атмосферу для обміну науковими думками та дискусіями. Учасники мали можливість презентувати свою роботу широкому колу слухачів, а також отримати цінні поради та конструктивну критику від видатних науковців.
Були представлені роботи з питань соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб та незахищених категорій населення, волонтерської діяльності, соціальної профілактики, соціально-психологічної реабілітації, соціалізації й ресоціалізації, організації та якості навчання в умовах війни, важливості соціальної реклами, патріотичного й громадянського виховання та багатьох інших актуальних питань.
Члени журі відзначили високу якість наукових доповідей та презентацій, що показали серйозність та глибину досліджень, проведених студентами. Журі висловило захоплення рівнем знань та дослідницької роботи учасників, а також їхню здатність чітко і переконливо викласти свої ідеї.
Проведення конкурсу на такому високому рівні стало можливим завдяки спільним зусиллям організаторів, журі та учасників. Організатори забезпечили ефективну координацію роботи, включаючи часовий графік, якісну підготовку методичних матеріалів, а також комфортні умови для спільної праці членів журі в онлайн форматі. Це свідчить про можливості та професіоналізм університетської спільноти Хмельницького національного університету у підтримці наукових досліджень студентів.
Загалом, за напрямом студії були надіслані 45 студентських наукових робіт з 21 закладу вищої освіти України. До рецензування на відбірковому турі ІІ етапу були залучені як професорсько-викладацький кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки так і незалежні рецензенти – науковці з ДЗ “Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”, Міжрегіональної академії управління персоналом (м. Київ), Західноукраїнського національного університету, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка тощо.
Відповідно до Положення про конкурс, усі наукові роботи надсилалися учасниками під шифрами, тому рецензування їх було об’єктивним і унеможливлювало будь які прояви упередженості чи недоброчесності. Окрім того, перед поданням на рецензування та допуском до участі в конкурсі, наукові роботи проходили перевірку на онлайн-сервісі пошуку плагіату Unicheck. Також, інформація про хід відбіркового туру, відхилені оргкомітетом наукові роботи за результатами перевірки на плагіат, самі рецензії та рейтингова таблиця були оперативно представлені на сайті кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки під шифрами, тому учасники могли самостійно ознайомлюватися з результатами .
Успіх першого та другого етапів конкурсу підтверджує його важливість та актуальність для студентської наукової громади. У світлі позитивних відгуків про конкурс, кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки та Хмельницький національний університет планують продовжити його проведення й у наступному році. Це стане ще однією можливістю для студентів здійснювати свої наукові дослідження та публічну презентацію своїх робіт, проявляти свій науковий потенціал, розвиватися та спілкуватися з колегами з інших університетів.
Успішний досвід проведення конкурсу буде врахований у цих майбутніх заходах і допоможе покращити їх організацію та забезпечити ще більш якісний рівень проведення подій такого формату.
Позитивні відгуки учасників та членів журі про проведення конкурсу підтверджують, що Хмельницький національний університет надає велике значення науковим досягненням здобувачів освіти та створює сприятливі умови для їхнього розвитку та успіху. Це свідчить про активну наукову атмосферу, яка панує університетському середовищі, та можливості залучити талановиту молодь до наукової роботи.
Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки висловлює щирі слова вдячності усім учасникам конкурсу, членам журі та рецензентам за нашу спільну роботу. Особлива подяка проректору з наукової роботи Хмельницького національного університету доктору технічних наук, професору Синюку Олегу Миколайовичу за потужну підтримку в ініціюванні та проведенні конкурсу, а також провідному фахівцю відділу навчально-виховної роботи Тімофєєвій Людмилі Василівні. Ваші знання, досвід і професійний підхід були незамінними для досягнення нашої спільної мети.